пʼятниця, 21 червня 2013 р.

Моя велоісторія




     Привіт! Хочу розповісти про ще одне своє хобі, крім електроніки і МК. Так, це велосипед!.
     А почалося це ну не сказав би, що дуже давно, десь може років 4-5 назад. Звичайно, ще у шкільні часи я катався на велосипеді. Тоді в мене був складаючий "Салют", щось типу такого:
Ну а на балконі він міг зберігатись так:

Але стан цього чуда був не дуже, і потім я закинув його, Під час навчання в універі у декого з друзів почали з'явлтися "гірські" велосипеди, з переключенням передач, ручними гальмами, але якось особливо то не було розповсюджене, ну і з фінансами тоді був напряг :-), стипендія і гроші від зроблених комусь курсових :-) ішли в основному на радіодеталі для моїх конструкцій.

     Після університета, так вийшло, що я попав на досить нормальну роботу (точніше то був окремо оплачуваний по договору проект) і мені захотілося права і машину. Ну відівчився в автошколі, отримав права і купив такий трешмобільчик:
     Точніше це вже після деякого тюнінгу, спочатку це був звичайний Москвич 2140 з підгнившим кузовом і мертвим мотором. Чому я купив саме його, це справжня загадка, я і сам не знаю. Просто був знайдений такий червоний в хорошому стані з малим пробігом, але поки я думав, його продали і я чогось купив цей замість пошукати ще. Ну що, тут я отримав гігантську долю експіеренсу в практичній механіці :-), А також почав робити всяку автоелектроніку. На москвичі було встановлено купа девайсів свого виробництва.

     І тут один друг раптом задумався над покупкою велосипеда. Метою були покатушки по цікавим місцям, да і просто кататись на велі - це ж здорово!. Ну ми щось дивилися в неті, читали про вели і він вирішив що хоче обовязково двохпідвіс і щоб був дисковий тормоз! Але він видно не читав далі, що нормальний двох підвіс коштує від 1000 доларів, тому купив собі якісь дивний напівбазарний "подвес" зі сталевою рамою. А дивний він був тому, що був привезений з Німеччини і на ньому стояла досить нормальна механіка Shimano. 
     Ну а я почитав краще, і зрозумів, що не продавши Москвича, нормальний подвес не куплю :-) і тому однозначно зупинився на  хардтейлі з амортизованою вилкою. Також ніяких особливих переваг дискових гальм для звичайних покатушок я не бачив тому це не було вирішальним фактором.  
     Шукав я велосипед на автобазарі, там часто продають привезені з-за кордону досить нормальні б/в  речі. І за пару поїздок туда був знайдений ВІН! Мій перший гірський велосипед. 
     Чому МТБ? Просто я вважаю нецікавим катання по дорогам і по місту. От виїхати десь за місто, покактатись по стежкам в лісі, це да.

СANYON SPEED 70

     І так мій перший вел був Canyon Speed 70 випуску початку 2000 років. Нова ця модель така:
http://canyon.ch/index.php?id=645&navcatUID=2&subcatUID=15&bikeUID=576, і її ціна досить велика. А в моєму уся обвеска була на клас-два вище.
Фото початкового варіанту не збереглося, але є фотка після заміни вилки:

Рама - Canyon Speed 70
Вилка - Rock Shox Judy SL
Перекидки і манетки, гальма - Shimano Deore
Втулки -  Shimano Acera
Шатуни - Shimano Acera
Обода - Alex Rims DM-18
Палки (руль, підсіделка) - Ritchey
     Ні одної базарної деталі на ньому не було, але були зношені зірки, ланц, заїдали тросики переключення. Ну що ж - в механіці шарю добре - все було розібране, змащене, відрегульоване, замінені тросики, ланцюг і зношена зірка 32 зуби на шатунах. І задню лису покришку поміняв. Також розібрав вилку 

і побачив, що в демпфері немає масла (так-так - ця вилка це не проста пружинна - це досить серйозна на той час вилка гоночного класу з масляним демпфером), і на одній нозі було пошкоджене покриття.
 Після заміни сальників демпфер запраціював (на звичайному моторному маслі замість вилочного :-)). Вилка почала працювати значно плавніше. 

    Після ремонту вел працював як годинник, і відкатав різні покатушки за містом

, по лісам, полям

 і непролазним джунглям :-)

     Величезним плюсом цього велосипеда була його мала вага, я не зважував його, але навряд чи більше 11-12 кг, я піднімав його одною рукою і навіть одним пальцем :-). Іноді це сильно допомагало. А мінус був один основний - мала ростовка рами (S), навіть не так висота, як те, що вона була коротка, і при моєму зрості 181см було не дуже зручно на дальняках.

SCOTT G-ZERO FX3

Через рік я вирішив придбати другий вел, поки що не продаючи цей. Ну і знайшов ось такий кроскантрійний двохпідвіс (фото не моє):

Рама -Scott G-Zero FX3 2002 L
Вилка - RST
Перекидки і манетки, гальма - Shimano Deore
Втулки -  Shimano Deore
Шатуни - Shimano Deore
Обода - Alex Rims DM-18
Руль Scott.
Амортизатор - Scott з регулюванням відскоку
Хід підвісок - 100мм

     Стан був підуставший, я взяв його за 250 доларів, проте після переборки виявилося що вся механіка працює гарно, з нюансів залишилися тільки вмятини на рамі (рама лайтова, стінки труб тонкі і вмятину зробити неважко), та невеликий люфт у кріпленні аморта.
      Так як діло вже йшло до зими, вирішив зразу апгрейдити його. В планах стояла заміна вилки (пружинно-еластомірну РСТ я вже тоді вилкою не вважав), встановлення дискових гальм  і ширшого руля (спробував у друга і мені сподобалось більше ніж з вузьким).

    За зиму були придбані:
- Повітряно-масляна вилка Rock Shox Recon 2008 з демпфером Motion Control (регулювання відскоку і компресії, блокування ходу) б/в
- Пара гідравлічних дискових гальм Avid Juicy 5 з 185/160мм роторами (нові)
- Пара коліс (в моїх втулки були без кріплення роторів, тому дискові гальма на них не поставиш) Author (Втулки на промпідшипниках)
- Руль Truvativ Hussefelt 680мм і винос до нього

Після зборки получилася ось така колісниця:
На ньому я відкатав досить багато, Побував у багатьох цікавих місцях навколо міста. Декілька фото з покатушок:
Знову ліси

Колиба:

І дальнячок на закинуті ракетні шахти

     Цей велосипед досить радував мене, підвіску можна було настроїти на комфортний плюш, і при певній техніці проїзжати бардюри фактично не відчуваючи їх. Єдине - вилку доводилося часто перебирати, інакше вона переставала відпрацьовувати дрібні нерівності і на руки передавалися усі вібрації. Тут мушу признати - покупка б/в вилки це завжди лотерея!!! Адже при отриманні на пошті її роботу не перевіриш. Звичайно, варто було зразу придбати ремкомплект до повітряної пружини (в основному вона була джерелом "тупості"), але знайти його в Україні було проблематично, замовляти з-за кордону не було бажання (доставка була б дорожча ніж набір). Тоді я не знав, що є люди, які збирають замовлення, припустимо на Chainreactioncycles.com до безкоштовної доставки (200$) і за певну комісію від суми привозять тобі потрібну дрібничку.
     Наявність двох велосипедів дала можливість кататися з друзями, у яких не було на той момент велосипеда і зацікавлювати їх. Також хотів спробувати катнути з місцевим велоклубом "Велосталкер", проте якось не склалося, але деякі їх маршрути з цікавими об'єктами я відвідав.

     NS SURGE

     Правда, іноді хотілося чогось більш жосткого, ніж просто покатушки по лісі. У нас за містом є  декілька міні-даунхільних трас та фрірайдна, з дропами і трамплінами. Спробувавши проїхати одну з них, я зрозумів, що крос-кантрійний велосипед там не підходить. Основною проблемою було те, що геометрія КК велосипеда не дає нормально відхилити центр ваги назад на крутому спуску, а коротка база не сприяє стабільності. Крім того, велика ростовка (висота підсідільної труби) теж не є добре для екстріму. І в один прекрасний момент я вирішив, що хочу фрірайдний велосипед паралельно до кантрійника. Тобто Canyon іде на продаж!  Вибір впав на хардтейли (ФР двохпідвіс все ж таки занадто дорого). І одним з перетендентів був байк на рамі NS Bikes Surge:
     В ньому сподобалось:
  - рама зхроммолібденової сталі (гасить вібрації і міцніша від алюмінієвої)
  - лаконічний зовнішній вигляд
  - колір :-)
  - рама розрахована під вилку від 120 до 160мм ходу
  - поспілкувавшись з власником такого апарата зрозумів, що геометрія досить зручна для моїх потреб - при ростовці у 15 дюймів, довжина верхньої труби 590мм, що більше ніж у мого скотта 20 ростовки.

     В принципі, знайти готовий такий вел нереально, адже він продається тільки у вигляді рами, та і рама досить рідкісна. Отже вирішив шукати раму і збирати з нуля. Нову раму відкинув зразу - ціна у 2800 грн якось відлякувала. Знайшов б/в у відмінному стані за 1500, але тоді ще не продав Canyon і не мав вільних фінансів. Так я втратив ту раму, її купили. Але невздовзі знайшов за 700 грн підубитого суржа. Він мав велику вмятину на нижній трубі після невдалого перельоту першого власника через бетонний парапет (він катав Урбан Фрірайд на ньому). Переконавшись в адекватності продавця, примусивши його пофоткати усю раму зблизька і не знайшовши тріщин, вирішив купувати! До рами також купив шатуни і рульову.
     Тут мені трапилося недорого купити вилку Rock Shox Tora в ідеальному стані, і я вирішив, що з нею Canyon продасться швидше і дорожче, ніж з рідною підуставшою  Джуді.
     І дійсно, бажаючих було декілька, але першою подзвонила дівчина, і вона стала наступним власником мого швейцарця!

     Гроші є, пора збирати ФР! Ну тут комплектуючі досить дорогі, тому все бралося б/в і дещо не в кращому стані. Ось такий він став після зборки:

    Комплектація:

Рама - NS Surge 2008 (15")
Вилка - саморобний гібрид  Marzocchi DirtJumper + катридж від DURO FR, розгон до 140мм
Шатуни - Truvativ Hussefelt
Перекидка/манетка - Shimano Deore 9sp 
Касета - SRAM 951
Руль - Answer pro taper OS 680мм
Гальма - дискова гідравліка Shimano SLX BR665 180/180мм ротор
Заспокоювач ланцюга - саморобний.
Втулки - на промпідшипниках, передня під 20мм вісь
Обода - Sun Rims Single track

Фото у нормальному середовищі:

Да, цей велосипед подарував нові враження! По перше, гальма SLX сподобались мені набагато більше ніж Авід. Контроль гальмування кращий, а на стрімких спрусках це важливо. Також я без проблем зїзжав там, де один мій безбашений друг на кантрійнику не ризикував навіть сунутись. Вилка хоч і була зібрана з "відходів", але працювала набагато чутливіше від Рекона.  І ще - він получився досить універсальним, я проїзжав на ньому 40 км без особливих проблем (правда там не було сильних підйомів, що для такої геометрії проблема).
І нарешті, він був випробуваний у горах!!! Ми поїхали в байк парк Пилипець де я спробував, що таке справжній даунхіл. Правда катаю я повільно і нубсько, але загалом сподобалось



Звичайно, катаючись у такому стилі, не варто забуати про захист!!! 
 Для своїх покатушок я купив шолом фулфейс і захист ніг, що досить допомагали не раз.

IRON HORSE 6 POINT

     Але йшов 2012 рік, всі чекали кінця світу :-) І мені спало на думку збирати Олмаунтін/ендуро підвіс. Я вирішив, що мої кантрійні покатушки не дуже дальнякові (макс 50-60км), а жосткий ФР/ДХ я не катаю, тому можна вибрати щось середньоуніверсальне і не тримати два велосипеда на одному балконі :-).
Тому з кінцем сезону я виставив на продаж і Скотт і Сурж. Крім того, були гроші, що лишилися після покупки LED TV :-). Звичайно в Україні знайти щось по адекватним цінам не вдавалося, було прийняте рішення тягнути з США (з барахолки pinkbike.com). Моніторинг дав декілька варіантів, але вибір зупинився на рамі Iron Horse 6 point. Вона підходила мені по всім параметрам:
- Хід підвіски - 150мм
- Під вилку 150-160мм
- Комплектувалася повітряним амортизатором FOX DHX 5.0 AIR (один з топових аморітв)
- Підвіска VPP (DW LINK), яка має малу розкачку при педалюванні
- Продавець пішов на компроміс і подарував з рамою практично нові шатуни RACE FACE RIDE з двома зірками.

Недоліками рами було те, що вона була перефарбована не дуже акуратно ну і заднє колесо вимагалося не з поширеною втулкою 135х10 а з вставною віссю 150х12. Тобто більша вартість і вага. Ну нічого, беремо! 

    Хочу подякувати Сергію Колію (http://vk.com/serjdostavka) за те, що  домовився про все з продавцем і привіз мені раму за порівняно невелику комісію. Місяць очікування, і ось вона в мене!

      Поки йшла рама, була куплена вилка. Це рідкісна ювілейна модель Marzocchi Z1 RC2 ETA 2007 року! Виробництво -Італія. Настройки:
   - Регулювання жорсткості повітряною підкачкою
   - Регулювання швидкості відскоку
   - Регулювання компресії при стисканні
   - Зменшення ходу для подолання підйомів (система ЕТА)
Хід вилки - 150мм, ЕТА зменшує його до 80-100мм

     Вилка також привезена з-за кордону, і була в дуже хорошому стані. Навіть на покрасці мінімум подрапин

І ось я зістикував раму і вилку.
.
     Цілими ні скот ні сурж не продалися, продавав по запчастинах. Гальма, переднє колесо, перекидку і манетку лишив з Суржа, руль зі Скота. Поступово куплялися недостаючі деталі - задня втулка, обід, підсіділ, сідло, передня перекидка і манетка. І ось, нарешті він зібраний!


     Ще замовив у рекламній фірмі наклейки (в майбутньому мрію про перекраску рами з аерографією, але знайомий, який цим займається зараз у Львові). 

       Комплектація:
Рама  - Iron Horse 6 point with Fox DHX 5.0 AIR shock
Вилка - Marzocchi Z1 RC2 ETA 2007 Anniversary edition
Система - Race Face Ride 83ммВВ , 22/32Т
Перекидка зад, манетки - Shimano Deore 9sp
Перекидка перед - SRAM X7
Руль - Truvativ Hussefelt 680мм
Гріпси - LizardSkins Charger Orange
Гальма - Shimano SLX 203/185мм ротора
Обода - Sun Rims Single track
Втулка перед - Axiom 20mm axle на промпідшипниках
Втулка зад - Novatec 150x12 на промпідшипниках
СІдло - WTB DH COMP довгеі зручне :-)
Покришки - Continental Muntain King II (місяць чекав з чейна, Укрпошта рулить)

      Цього року вперше поїхав на велодень!

 Їдемо колоною по місту:

Афтепаті :-)

   Велоісторія продовжується!

P.S. Недавно замінив новатековську задню вісь (сталеву важку з гайками під ключ на 19) на кастомну з авіаційного дюралюмінію з болтиками під шестигранник. Тепер не треба возити з собою конський ключ щоб зняти колесо у випадку чого!!! 

Немає коментарів:

Дописати коментар