середа, 11 грудня 2013 р.

Проект 1. Електронна система запалювання зі статичним розподілом енергії. Компоновка системи і тестовий запуск.

     Маючи перероблений датчик можна починати зборку системи.Тестовий запуск можна провести і без блока узгодження з тахометром і ЕПХХ, правда в нашому випадку довелось примусово подати +12в на клапан ЕПХХ (блок епхх без вхідного сигналу неадекватно працював і холості обороти ставали нестабільними).


     Отже, були придбані котушки запалювання типу 406.3705-10 - 2шт.

     Комутатори 3620.3734, від компанії VTNAuto - 2шт.

    Також куплені роз'єми комутаторів -2шт.

    У роз'єм датчика запаяний гнучкий кабель від COM портового модема - там багато кольорових проводів в спільному екрані. 
    Під капотом прикинули місце розташування комутаторів, і , відповідно - довжину необхідної проводки. Для розводки були використані провода від автомобільної проводки (можна купити на авто розборках).  В основному використані провода січенням 1,0 кв.мм, крім плюсового проводу і проводу "маси" - ті грубі, 2,5 кв.мм.

     Також потрібнопридбати реле (12В, 30А) і запобіжник з тримачем на 20А. Ці елементи потрібні для розвантаження контактної групи замка запалювання, адже ця система споживає струму більше ніж штатна система запалювання.

     Схема з'єднання наведена на рисунку:
     На рисунку К1, К2 - комутатори,  КЗ1, КЗ2 - котушки запалювання, ДЗ - датчик запалювання (перероблений трамблер), БУ - блок узгодження, СЗ - свічки запалювання, Rel1 - реле 12В 30А, F1 - запобіжник 20А, Bat1 - АКБ автомобіля.
     
        У штатній системі - відключаємо усі 3 виводи від комутатора. Вивід +Б, що відєднаний від комутатора підключаємо до котушки нашого реле, кінці інших 2 проводів ізолюємо.  З штатної котушки запалювання знімаємо проводи, що ідуть до тахометра і ЕПХХ (два провода зєднані на клемі котушки К), потім вони будуть приєднані до блока узгодження.  В такому вигляді не складно при потребі повернути штатну систему. Живлення на реле подаємо від плюсової клеми АКБ через запобіжник. Запобіжник варто встановити якнайближче до АКБ, січення проводу на живлення - не менше 1,5 кв.мм. (Ми використали 2,5 кв.мм.).

     Комутатори і корпус блока узгодження скомпоновано на дюралюмінієвій пластині товщиною 2,5мм, що кріпиться до стойки розширювального бачка системи охолодження двигуна. Котушки монтуємо на кутові кронштейни до клапанної кришки двигуна. 

     Після монтажу системи слід виставити втулку з магнітом в датчику в потрібне положення. Для цього монтуємо датчик на двигун, свічки викручуємо з блока двигуна і підключаємо до котушок, свічки кормпусами скручуємо попарно дротом і кладемо на клапанну кришку. Різьбу свічок варто приєднати до "маси" окремим проводом. Виставляємо колінвал двигуна по мітці на шківі, що відповідає аочатковому куту випередження запалювання (здається 10 градусів до верхньої мертвої точки). Призначення міток можна знайти в книжці по даному двигуну - це є перша мітка на шківі що співпаде з позначкою на блоці при повороті шківа за годинниковою стрілкою.  Датчик виставляємо в середнє положення (він має можливість повороту для регулювання кута випередження). Після цього, вмикаємо запалювання і повертаємо втулку на валу датчика ПРОТИ ГОДИННИКОВОЇ СТРІЛКИ! спостерігаючи за іскровими проміжками свічок. В момент проскакування іскри в свічках, що підключені до 1-ї котушки (1ий і 4ий циліндри) зупинити втулку і помітити це положення валу і втулки, наприклад маркером чи іншим методом. Провести ще декілька обертань, переконавшись, що іскра проскакує саме в момент співпадіння поставлених міток. Це налаштування ускладнене тим, що при дуже повільному обертанні комутатори вимикаються (1-2 секунди без вхідного сигналу), а при швидкому не встигаєш точно зупинити втулку :-)
   Увага! Перед проведенням  такої настройки слід переконатись в якості ізоляції високовольтних проводів і доброму контакті свічок з "масою".  Інакше можна відчути високовольтний розряд "на собі", що, як мінімум, дуже неприємно.

       Після визначення потрібного положення втулки знімаємо датчик і фіксуємо втулку на валу. Можна просвердлити у втулці отвори і нарізати в них різьбу, через яку вкрутити зажимні гвинти. Один гвинт обов'язково повинен попадати посередині лиски на валу. Додатково можна скористатися епоксидною композицією типу "холодна сварка" але є шанс зробити нерозбірний датчик :-). Ми нарізали 2 різьбові отвори М4 і зафіксували втулку спеціальними гвинтами. Різьбу гвинтів перед закручуванням змастили різьбовим фіксатором.

    Можна закручувати свічки в блок двигуна, підключати провода і проводити тестовий запуск. При нашому першому запуску виявилось, що іскра явно проскакує не в тих циліндрах! Двигун не заводився, лишень пчихав в карбюратор. Причина - при настройці положення втулки я обертав її ЗА ГОДИННИКОВОЮ СТРІЛКОЮ, а не проти!!!. Добре, щопроводів від комутатора до котушок було з запасом і я просто поміняв їх місцями.



     Тестовий запуск показав, що холості обороти двигун став тримати стабільніше, відсутня вібрація двигуна, яка при старій системі спостерігалася на холодному двигуні (тест проводився при температурі +5С на вулиці).
     Після прогріву двигуна до робочої температури можна додатково відрегулювати кут випередження запалювання. Далі слід закрити датчик кришкою, щоб уникнути потрапляння всередину пилу та вологи.

     Залишилось розглянути блок узгодження системи з тахометром та ЕПХХ, що і буде зроблене в наступній статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар