Як я уже згадував, в цей комбік буде встановлюватись не гітарний динамік, так як знайти саме гітарний діаметром 6,5 дюйма практично нереально (вони починаються від 8 дюймів).
А тепер про вибір динаміка. По перше, це точно не повинен бути широкополосний з конусом. Для гітари не потрібна частотна полоса вище 5 кГц. Ну і з другого боку - це не повинен бути середньочастотний динамік, нам потрібна полоса знизу вд 80-100 Гц. Я вирішив, що цим умовам задовільняють так звані мідбас динаміки від двополосної автомобільної акустики, де вони працюють в комплекті з високочастотним динаміком (твітером). Полоса частот мідбаса 6,5 дюймів як раз десь від 80 Гц до 4,,,5 кГц.
Другий критерій - досить висока чутливість і легка рухома система динаміка. Ці характеристики в принципі пов'язані, чим легша рухома система, тим вище чутливість (але зазвичай вища нижня границя частот). Легка рухома система дозволяє гарно відтворювати імпульсні сигнали, бо має меншу інерційність і це є одною з визначних характеристик саме гітарного динаміка.
І останнє - динамік повинен бути призначений для роботи у відкритому корпусі. Комбік звичсайно буде без задньої стінки, адже лампи виділяють багато тепла і корпус повинен добре вентилюватися.
Проте критерії вибору динаміків трохи суперечливі. Недорога автоакустика зазвичай не має високої чутливості, і має важку рухому систему з гумовим підвісом дифузора і великим ходом (для пониження нижньої границі частотного діапазону). А використати на бютжетний комбік дорогий динамік (наприклад у мене є пара Morel tempo 6 які я використовую у домашній акустиці) нелогічно. До того ж вони більше під закритий корпус розраховані.
Але я згадав про те, що у деяких іномарках зустрічаються штатні аудіосистеми як раз із двополосною акустикою. Причому динаміки там явно під відкритий корпус (у штатній системі зазвичай немає герметизації об'ємів, де встановлені динаміки) і чутливість у них непогана (штатні магнітоли не мають внеликої вихідної потужності, а звучить система досить гучно). І на авторозборках такі динаміки коштують недорого, правда стан у них теж буває не дуже. Наприклад така система часто зустрічається на авто марок Ауді та Фольксваген.(На Мерседесах теж, але за ту акустику хочуть дорожче).
Візит на розборку закінчився вибором от такого динаміка:
Так як другий динамік із пари був неробочим то цей один мені дістався за символічну плату на пиво :-). Динамік до речі виготовлений відомою фірмою BOSE. Правда я не знаю, з якого авто ця акустика.
Перевірка показала, що на чистому звуці динамік показує гарні результати. При грі з перегрузом все ж спостерігається "пісок" - динамік не має достатнього спаду характиеристики на високих частотах. Тому я вирішив допрацювати його, збільшивши розмір центрального ковпачка (саме маленький ковпачок, приклеєний фактично до торця звукової котушки динаміка відтворює високі частоти).
Для цього використав ковчпачок від неробочого низькочастотного динаміка. Намочив місце приклейки розчинником (646)
Через хвилину-дві можна пробувати відклеювати:
Ковпачок досить легко відклеївся:
Приміряв до свого динаміка:
Під ковпачок заклав вату, для уникнення резонансів в утвореному об'ємі:
Приклеїв ковпачок (клеєм Момент):
Пробна установка в корпус (ущільнення поки що вирізав із старого каремата :-))
Тест показав досить непогане, як на мене, звучання. Тепер би ще підсилювач завершити :-).
Немає коментарів:
Дописати коментар